“Düşük karbonhidrat

yüksek protein” alınmasını öngören

yağlı besinlerin serbest

şekerlilerin yasak olduğu Atkins diyetinin en az

az yağlı besinlerle yapılan diyet kadar etkili olduğu ortaya çıktı.
ANKARA - İsrail’deki Ben-Gurion Üniversitesi’nden İris Shai ve ekibi

2 yıl boyunca fazla kilolu 322 kişi üzerinde araştırma yaptı. Bu kişilerden bazıları az yağlı besinlerle yapılan standart

bazıları Atkins ve bazıları da az kalorili Akdeniz rejimini uyguladı. 2 yılın sonunda standart rejim uygulayanların kilo kaybı ortalama 2

9 kg

Akdeniz rejimi uygulayanlarınki 4

4 kg iken Atkins rejimi uygulayanların 4

7 kg kaybettiği görüldü.
Akdeniz rejimi ve şeker oranı düşük gıdalarla yapılan rejimlerin az yağlı yiyeceklerle yapılan rejimlere alternatif olabileceği sonucuna varan araştırmacılar

yine de doktorların diyet önerirken kişilerin tercihlerini ve metabolizmasını göz önüne alması gerektiğini vurguladı.
ABD’li doktor Robert Atkins’in 1970’li yıllarda ortaya attığı diyet

kolesterolü yükselttiği

böbrek sorunlarına neden olduğu ve kemiklerdeki kalsiyumu azalttığı gerekçesiyle eleştirilmişti. ABD’li uzmanlar

2006’da Atkins diyetinin

bir hastanın sağlığının ciddi şekilde bozulmasına yol açtığını belirterek

bu diyete başvurulmaması tavsiyesinde bulunmuştu.
Araştırma “New England Journal of Medicine” dergisinde yayımlandı.